Türkiye'de KÖYDES projelerinin ilki olan Eynel Köprüsü’nün yapımına 27 Kasım 2007 tarihinde başlandı.KÖYDES projeleri içerisinde en büyük bütçeye sahip Eynel Köprüsü, Türk Mimarlarının ve Türk Mühendislerinin ortak bir çalışması ile yapılmıştır.. Türkiye`de kırsal kalkınma projeleri içerisinde tek kalemde yapılan en büyük bütçeli proje olma özelliğine sahip Eynel Köprüsü, estetik görünümü ve ışıklandırılması ile ilçe turizmine ayrı bir renk katmıştır. Köprü çelik konseksiyon üzerine oturtulmuş. Yaklaşık 350 metre uzunluğundaki köprüye, önce beton ardından da araçların kaymaması için özel malzemeli asfalt dökülmüştür. Köprü kot farkı gereğince yüzde 5 eğimli yapılmıştır. Samsun İl özel İdaresi Yönetiminde, Samsun-Ayvacık Köylere Hizmet Götürme Birliği tarafından 2007 yılı içinde ihale edilen Suat Uğurlu baraj sularının ayırmış bulunduğu köylere ulaşımı sağlamak üzere baraj göleti üzerinde inşa edilen Samsun Ayvacık Eynel Köprüsü ile ilgili yaklaşık veriler aşağıdaki gibidir.
Toplam Boyu: Yaklaşık 336 m . Orta Açıklığı: Minimum 168 m (iki orta ayak arası mesafe)
Taşıyıcı Sistemi: çelik Araç Yolu Eni: Araç trafiği için bir gidiş bir geliş olmak üzere toplam 8 m . Yaya Yolu Eni: Her iki tarafta 2.00 m olmak üzere toplam 4 m . Toplam Köprü Eni: Araç ve yaya trafiğini kapsayacak şekilde net 12 m . Köprü Taşıt Yükü: H20-S16 araç geçişine uygun.
“Yaşanabilir ve Estetik Şehirler” konulu 4. Yerel Yönetimler Sempozyumu’nda Ayvacık Eynel köprüsü jüri özel ödülüne layık görüldü.